آناهیتا نعمتی در کلاه پهلوی

آناهیتا نعمتی در کلاه پهلوی

آناهیتا نعمتی در کلاه پهلوی

آناهیتا نعمتی در کلاه پهلوی

ستاره بازار در سریال کلاه پهلوی

برخی تهیه‌کننده‌های تلویزیون معتقدند لازم نیست در آثار تلویزیونی ستاره‌هایی بازی کنند که در سینما گیشه را تامین می‌کنند؛ اما واقعیت این است در سریال‌های فاخر قضیه کمی فرق می‌کند. حالا با دیدن پارسا پیروز‌فر در نقش بیژن در سریال در چشم باد و فریبرز عرب‌نیا در نقش مختار می‌توان به این نتیجه رسید که این‌گونه سریال‌ها برای جذابیت بیشتر باید از ستاره‌ها استفاده کنند؛ بازیگرانی که مخاطبان تلویزیون آنها را کمتر دیده‌اند و آنقدر در چنته، نوآوری دارند که نگذارند شخصیت اصلی سریال به دام تکرار و کلیشه‌ بیفتد. بعد از هنرنمایی پیروزفر و عرب‌نیا اکنون نوبت امین حیایی است تا توانایی‌هایی که سال‌های عمر خود را برای کسب آنها گذاشته و در بین مردم شهرت و اعتباری به دست آورده ،با سریال کلاه پهلوی مردم را به ضیافت یک سریال دیدنی دعوت کند.
 امین حیایی در سریال کلاه پهلوی نقش کریم سورچی را بازی می‌کند. جوان بیسوادی که در شهر کوچک سامان، سورچی است؛ اما بعد از اتفاقات شهر و کشف حجاب با زرنگی درس می‌خواند و به دربار راه پیدا می‌کند. حیایی در سریال کلاه پهلوی با 6 گریم متفاوت دیده خواهد شد. حیایی که در سال‌های گذشته به بازیگر فیلم‌های کمدی تبدیل شده است در سریال کلاه پهلوی، نقشی جدی دارد. شنیده‌ها حاکی است که این بازیگر برگ برنده سریال جدید دری است. البته کلاه پهلوی برگ برنده‌ دیگری همچون رضا کیانیان را هم دارد؛ بازیگری که با نقش‌آفرینی بی‌نظیر خود در سریال مختارنامه و نقش عبدالله بن‌زبیر همه را به تحسین واداشت. دری پیش از این در سریال کیف انگلیسی هم از حضور کیانیان استفاده کرد. این بازیگر در کیف انگلیسی نقش یک روحانی بانفوذ را بازی کرد و حالا در کلاه پهلوی، نقش حاجی خان را بازی می‌کند که با آدم‌های حکومتی رفت و آمد دارد و آنها را یاری می‌کند.

 


محمدرضا شریفی‌نیا را مردم ایران بیشتر با نقش‌های منفی در سینما و تلویزیون به یاد دارند. نقش منفی نه به این معنا که او کسی را می‌کشد یا سرقت مسلحانه انجام می‌دهد. نقش‌های منفی او تعریف خاص خود را دارد. اوج این منفی بودن را در فیلم «دنیا» به نمایش گذاشت. البته این بازیگر در سریال کیف انگلیسی هم نقش یکی از آدم‌های حکومتی را داشت. شریفی‌‌نیا بود که لیلا حاتمی و علی مصفا را به سریال کیف انگلیسی آورد. اما داوود میرباقری با سپردن نقش حنفیه به شریفی‌نیا و نشاندن او مقابل دوربین مختارنامه درباره این بازیگر کلیشه‌شکنی به یادماندنی‌ای انجام داد و شریفی‌نیا هم از همه توان خود استفاده کرد تا از این موقعیت بخوبی استفاده کند و در ذهن مردم نقش حنفیه را برای مدت زمان زیادی ماندگار کند. شریفی‌نیا همزمان با بازی در سریال مختارنامه در کلاه پهلوی هم بازی داشت. او در این سریال نقشی مثبت را به عهده دارد. او یکی از مخالفان کشف حجاب رضاخانی است و نامش در سریال میرزارضاست. درباره نوع بازی او در این نقش باید تا زمان پخش سریال صبر کرد. نقش همسر او را هم مریلا زارعی بازی می‌کند. زارعی را هم می‌توان یکی دیگر از ستاره‌های کلاه پهلوی دانست.
سیروس گرجستانی از دوستان قدیمی دری است. آنها که کیف انگلیسی را به یاد دارند حتما تاکنون نتوانسته‌اند قیافه خان را فراموش کنند، چون گرجستانی این نقش را عالی بازی کرد. چنان محکم و بااقتدار که انگار واقعا سال‌های سال زندگی خانی را تجربه کرده است. او در کلاه پهلوی هم حضوری پررنگ دارد، چون نقش رئیس شهربانی را بازی می‌کند که یاور نیکوکار نام دارد و نقش همکارش، سرپاس مختاری را هم فرهاد آئیش بازی می‌کند.


 


خان در کیف انگلیسی یک پسر خودخواه و بیکاره داشت که نقش او را حسام نواب‌صفوی بازی می‌کرد ـ شاید خیلی‌ها اکنون می‌دانند که نواب‌صفوی واقعا خان‌زاده است و پدربزرگش خان بزرگی بوده است ـ دری در سریال کلاه پهلوی باز هم از حضور نواب‌صفوی استفاده کرده و نقش سیروس را به او داده است. داریوش فرهنگ هم در کلاه پهلوی حضور دارد. این سریال بعد از سریال «معصومیت از دست رفته» که در آن فرهنگ نقش ابن‌زیاد را بازی می‌کرد، دومین سریال تاریخی است که فرهنگ در آن بازی می‌کند. نقش او در کلاه پهلوی، صمصام از آدم‌های دربار است و باید جلوی میرزارضا را بگیرد و نگذارد اعتراضات او باعث شود در شهر کوچک سامان، کشف حجاب با بن‌بست روبه‌رو شود.
داوود رشیدی در فرانسه درس خوانده است و هنوز هم برخی بر این باورند که او فارسی را با لهجه فرانسوی صحبت می‌کند! شاید به همین دلیل است که دری نقش موسیو آلفونس را به رشیدی سپرده است. داریوش کاردان، مجری سابق تلویزیون هم که بعد از سریال «نردبام آسمان» انگار تصمیم جدی گرفته که بازیگری در سریال‌های تاریخی را ادامه دهد، در این سریال نقش جوانشیر را بازی می‌کند.


 


اما در میان همه این بازیگران معروف، کارگردان کلاه پهلوی تصمیم گرفته نقش اصلی سریال را که جوانی تحصیلکرده به نام فرخ است به امیرعلی دانایی بسپارد که چهره‌ای جدید برای مخاطبان تلویزیون است. این جوان قرار است مقابل بازیگرانی مانند کاظم افرندنیا، عباس امیری، نادر سلیمانی و... ایفای نقش کند.
داستان سریال کلاه پهلوی درباره کشف حجاب است، بنابراین زنان در آن نقش مهمی دارند. از گریم و نوع لباس بازیگران زن این سریال که در عکس‌های کلاه پهلوی دیده می‌شود، می‌توان فهمید این گروه از بازیگران و شخصیت‌ها جذابیت خاصی به سریال خواهند داد، بخصوص زمانی که بازیگران صاحب نامی مانند گوهر خیراندیش، ثریا قاسمی، شقایق فراهانی، ماه‌چهره خلیلی، سارا خوئینی‌ها، شهره لرستانی، مریم بوبانی، بهاره افشاری و.... نقش زنان وابسته به دربار و زنان مبارز را بازی می‌کنند.
آن‌گونه که از گزارش‌های تولید سریال کلاه ‌پهلوی برمی‌آید حدود 200 بازیگر نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند، در حالی که 400 هنرور هم نقش‌های حاشیه‌ای را به‌عهده دارند.
منبع جام جم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد