آناهیتا نعمتی در کلاه پهلوی

آناهیتا نعمتی در کلاه پهلوی

آناهیتا نعمتی در کلاه پهلوی

آناهیتا نعمتی در کلاه پهلوی

جزئیات سریال کلاه پهلوی

کلاه پهلوی، جنگ‌بازی، شهید باقری، سهمی برای دوست، یک لحظه دیرتر، پشت کوه‌های بلند و مهمانان ویژه سریال‌هایی است که در نیمه دوم بهار از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما، سریال «حیرانی» را بعد از تعطیلات نوروز روی آنتن فرستاد و قرار است تا پایان این سریال که هر شب جز پنجشنبه و جمعه پخش می‌شود، سریال دیگری را به نمایش نگذارد. اما برای اوایل خرداد، دو سریال را در جدول پخش خود گذاشته است.
یکی از این آثار، مجموعه جنگ‌بازی است که فضایی کمدی دارد و احمد کاوری آن را کارگردانی می‌کند و اکبر عبدی، مجید صالحی، رضا ناجی، امیر نوری، امیررضا دلاوری، عارف لرستانی، هادی کاظمی، رابعه اسکویی، خاطره حاتمی و... در آن ایفای نقش می‌کنند.
داستان این سریال درباره یک گروه تئاتری است که به جبهه می‌روند تا برای رزمندگان نمایش‌های کمدی اجرا کنند. این سریال را جواد نوروزبیگی‌ در 13 قسمت تهیه‌ می‌کند.
مجموعه مستند ـ داستانی «شهید باقری» هم یکی دیگر از گزینه‌های شبکه یک سیما برای پخش در نیمه دوم بهار است.
این مجموعه 10 قسمتی را محمدحسین مهدویان برای گروه حماسه و دفاع شبکه یک کارگردانی کرده است. نکته جالب درباره این مجموعه این است که همه قسمت‌های آن به شیوه 16 میلی‌متری فیلمبرداری شده است.
مهدویان درباره انگیزه‌اش از این شیوه فیلمبرداری گفته که با این روش می‌خواسته فضای دهه 60 را بیشتر برای مخاطبان تداعی کند.
داستان مجموعه شهید باقری از زمانی شروع می‌شود که جوانی فعال به نام غلامحسین افشردی وارد روزنامه جمهوری اسلامی می‌شود و در بخش خبری این روزنامه فعالیت خود را آغاز می‌کند.
جنگ که شروع می‌شود او به جبهه می‌رود و به فرمانده حسن باقری شهرت پیدا می‌کند.فرمانده باقری در جبهه رشادت‌های زیادی نشان می‌دهد تا این‌که در 27 سالگی به شهادت می‌رسد.
سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی ضیاءالدین دری هم از خرداد روی آنتن شبکه یک می‌رود. این سریال که به شکل هفتگی پخش می‌شود، روزهای دوشنبه یا جمعه به نمایش در خواهد آمد.
طبق شنیده‌ها این سریال آخرین مراحل فنی و آماده‌سازی را طی می‌کند اما تعدادی از گروه سازنده و برخی بازیگران آن برای تصویربرداری بخش‌های کوتاهی از این سریال ظرف چند روز آینده به فرانسه سفر خواهند کرد. کلاه پهلوی در 50 قسمت برای نمایش تدوین شده است.
در شبکه 2، لحظه‌ها دیر می‌شود
«سهمی برای دوست» و «یک لحظه دیرتر» سریال‌هایی است که شبکه 2 برای نیمه دوم بهار آماده کرده است. سهمی برای دوست را مسعود اطیابی کارگردانی کرده است.
این سریال قرار بود نوروز پخش شود اما برای این ایام آماده نشد. در ادامه، گوینده متن برای سریال طراحی شد که همین باعث شد این سریال برای پخش در روزهای بعد از نوروز هم آماده نمایش نشود، اما سازندگان آن امیدوارند این سریال را برای پخش در اردیبهشت و بعد از ایام فاطمیه آماده کنند.
عباس کنی هم سریال «یک لحظه دیرتر» را برای شبکه 2 تهیه کرده است.سری اول مجموعه یک لحظه دیرتر در قالب اپیزودیک، دو سال پیش با حضور کارگردان‌های مختلف ساخته و روانه آنتن شد، اما سری دوم آن را یک کارگردان مقابل دوربین برده است. راما قویدل 13 قسمت این سریال را کارگردانی کرده است.
در این سریال بازیگرانی همچون پرویز پورحسینی، سروش صحت، بابک حمیدیان، کمند امیرسلیمانی، فرهاد جم، لیلی رشیدی، افسانه چهره‌آزاد و مریم کاظمی ایفای نقش می‌کنند.

«اوسنه‌ پادشاهی» از پشت کوه‌های بلند می‌آید
امرالله احمدجو، کارگردانی که سریال‌هایی مانند روزی، روزگاری و تفنگ سرپر را در پرونده کاری خود دارد، دو سال پیش سریالی با عنوان «اوسنه‌ پادشاهی» را مقابل دوربین برد؛ سریالی که به گفته خود احمدجو می‌تواند یادآور فضا و نوع روایت سریال به یادماندنی روزی‌، روزگاری باشد.
محمود پاک‌نیت که در سریال روزی، روزگاری نقش حسام بیک را بازی می‌کرد در اوسنه پادشاهی ـ که با نام «پشت کوه‌های بلند» پخش خواهد شد ـ نقش اصلی را بازی می‌کند. پشت کوه‌های بلند از 9 اردیبهشت از شبکه 3 سیما به صورت شبانه روی آنتن می‌رود.

این سریال را رضا جودی تهیه ‌کرده است که این روزها سریال حیرانی را از شبکه یک سیما روی آنتن دارد.

حسن اکلیلی، محمد فیلی، فردوس کاویانی، بهروز مسروری، آتش تقی‌پور، انوشیروان ارجمند، فریدون سورانی، سیف‌الله نامداری، پرویز بزرگی و... از دیگر بازیگرانی هستند که در پشت کوه‌های بلند ایفای نقش می‌کنند.

شبکه‌ تهران هم که این شب‌ها سریال «دختری به نام آهو» را پخش می‌کند، مجموعه «مهمانان ویژه» را برای پخش در نیمه دوم بهار در نظر گرفته است.

این مجموعه را جواد رضویان کارگردانی کرده و در آن بازیگرانی مانند علیرضا خمسه، امیرحسین محسن‌کیایی، آشا محرابی، بیتا سحرخیز، پورانداخت مهیمن، ایمان صفا، افشین سنگ‌چاپ و داریوش عطارزاده نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.
داستان مهمانان ویژه درباره مجید کشاورز، استاد جوان و موفق دانشگاه است که خانواده‌اش در شهرستان زندگی می‌کنند. مجید به دختر صاحبخانه خود که رئیس دانشگاهش هم هست، علاقه‌مند می‌شود و تصمیم می‌گیرد که خانواده‌اش را به خواستگاری این دختر بفرستد، اما این خواستگاری با ماجراهایی روبه‌رو می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد